Mauterndorf Zomer 2008 - Reisverslag uit Mauterndorf, Oostenrijk van steffimodla - WaarBenJij.nu Mauterndorf Zomer 2008 - Reisverslag uit Mauterndorf, Oostenrijk van steffimodla - WaarBenJij.nu

Mauterndorf Zomer 2008

Door: Gerrit & Steffi

29 Juni 2008 | Oostenrijk, Mauterndorf

Deutsche Grüsse weiter unten!

Groetjes vanuit Mauterndorf in Oostenrijk zenden Gerrit & Steffi en ook Sandra & Patrick!

Onze zoektocht naar de zon en mooi warm weer begon op 12 juni ’08 via Dinkelsbühl aan de Romantische Straße (http://campingplatz-dinkelsbuehl.de) en Neuhaus am Inn bij Passau (http://mertl-neuhaus.de/frames.htm). Pas aan de Balaton gingen de fietsen van de standaard. Wat is het toch veranderd hier in Hongarije! Op de prachtig 3-sterren-camping “Aranypart” in Siofok aan het Balatonmeer (http://campings.hongarijespecialist.nl/campings_aranypart.shtml) hadden wij prachtig uitzicht op het water. Het verblijf is ongelooflijk goedkoop, voor een broodje ben je een dubbeltje kwijt en uit eten is niet alleen goedkoop maar ook heel erg lekker. Daarna reisden we via Slovenië, over soms heel kleine slechte wegen, naar Kärnten, de de 5-sterren-camping “Seecamping Berghof” aan de Ossiacher See bij Villach (http://seecamping-berghof.at) . De Gerlitzen Kanzelbahn bracht ons naar een geweldig “Panorama-Rundweg” op 1911 meter. Vanaf de Ossiacher See was het nu nog maar een klein uurtje rijden tot onze volgende stop, de gezellige wintercamping Mauterndorf op 1100 meter (http://camping-mauterndorf.at). De rust was gauw voorbij met de aankomst van Sandra & Patrick. Met z’n allen lekker wandelen op de piste geeft wel een apart gevoel! In het langgerekte Murtal hebben we uren heerlijk kunnen fietsen. Ook is er een mooie 18-hole golfbaan en een tennisbaan van kunstgras in de buurt. De EK kunnen we volgen op een heel groot scherm op het dorpsplein. Volgende week trekken we terug via de Chiemsee in richting Hellevoetsluis.

Ganz viele liebe Grüße aus Mauterndorf in Österreich senden Gerrit & Steffi und auch Sandra & Patrick!

Unsere Suche nach sonnig, warm Wetter begann am 12. Juni 08 via Dinkelsbühl an der Romantischen Straße (http://campingplatz-dinkelsbuehl.de) und Neuhaus am Inn bei Passau (http://mertl-neuhaus.de/frames.htm). Erst am Balaton gingen die Fahrräder vom Ständer. Ach, es ist so viel verändert hier in Ungarn! Auf dem 3-Sterne-Camping “Aranypart” in Siofok am Balaton (http://campings.hongarijespecialist.nl/campings_aranypart.shtml) hatten wir herrliche Aussicht auf den See. Die Unterkunft ist so unheimlich billig, ein Brötchen kostet 10 Eurocent. Das Essen ist nicht nur billig sondern auch sehr gut. Anschliessend sind wir via Slovenie über manchmal sehr schlechte Straßen nach Kärnten zum 5- Sterne-Camping „Seecamping Berghof“ am Ossiacher See bei Villach (http://seecamping-berghof.at) gefahren. Die Gerlitzen Kanzelbahn brachte uns zu einem herrlichen “Panorama-Rundweg” auf 1911 Meter Höhe. Vom Ossiacher See aus dauerte es nur noch eine kleine Stunde mit dem Auto bis zum nächsten Stop, dem gemütlichen Campingplatz in Mauterndorf auf 1100 Meter (http://camping-mauterndorf.at). Die Ruhe war auf einmal vorbei als Sandra und Patrick kamen. Ha Ha ha.. Wir alle wanderten ganz gemütlich über die Skipisten und es war so eindrucksvoll! Im langgereckten Murtal konnten wir herrlich Fahrrad fahren. Auch ein 18-Loch-Golfplatz und ein Tennisplatz (Kunstgras) sind in der Nähe. Die EK haben wir auf dem Dorfplatz auf einem ganz großen Fernseher verfolgen können. Nächste Woche ziehen wir weiter nach Hause nach Hellevoetsluis via Chiemsee in Richtung Hellevoetsluis.

• 29 Juni 2008 - 19:53

San En Pat:

Hoi, dat ziet er gezellig uit. Top vakantie.

• 29 Juni 2008 - 19:57

Georg & Arjanne:

Hallo allemaal,

Zo op de foto's te zien is de zoektocht naar het mooie weer helemaal geslaagd. Nog heel veel plezier !!

Groeten,

Georg en Arjanne

• 29 Juni 2008 - 20:08

Hans En Krientje :

ziet er heel mooi uit allemaal we krijgen ook heel veel zin om op vakante tegaan naar oostenrijk en we gaan zeker in mauterndorf kijken nog heel veel plezier de rest van jullie vakantie

• 30 Juni 2008 - 18:05

Tosca En Hans Hiep:

Hartstikke leuk dat Sandra en Partick ook nog met de caravan gekomen zijn Wat hebben jullie leuke dingen gedaan En toch nog de voetballerij gezien. Steffi je staat warempel in de sneeuw.Met ons gaat het nu ook goed we hebben alweer een paar fiets tochten gemaakt van ongeveer 20 kilometer met een pauze er tussn.Het is hier prima fietsweer.GroetjesHans en Tosca

• 30 Juni 2008 - 21:53

Angeline:

siet alles gut aus,wetter in holland jetzt auch. gute fahrt und grusse, angeline