Groetjes van Wintercamping 2013 - Reisverslag uit Mauterndorf, Oostenrijk van steffimodla - WaarBenJij.nu Groetjes van Wintercamping 2013 - Reisverslag uit Mauterndorf, Oostenrijk van steffimodla - WaarBenJij.nu

Groetjes van Wintercamping 2013

Door: Steffi & Gerrit

18 Januari 2013 | Oostenrijk, Mauterndorf

Deutscher tekst weiter unten

Ook dit jaar weer …Wintercamping in Mauterndorf en hartelijke groetjes!

Bij ijzige minus 11 C rijden wij met onze camper door de nacht voor dat de spits begint in richting Oostenrijkse bergen. Na een niet geplande tussenstop in Nederland rijden wij uren verder zonder problemen. Het sneeuwt zachtjes, we overnachten in Sulzemoos aan de A8 vlak voor München. De sneeuwschuiver is snel gepakt en we kunnen probleemloos op de camperstaanplaats bij de mega store “Freistaat” (www.DerFreistaat.de ) rijden. De volgende ochtend lacht de zon niet alleen op de weg maar ook op de camping in Lungau.
Wij staan inmiddels 6 dagen op de camping (http://www.camping-mauterndorf.at/) , 5 dagen heerlijk geskied in skigebied Mauterndorf, Aineck en Katschberg met prima sneeuw en uitstekende pistes.
Op de Aineck is de zgn. A1 afdaling, de langste van Europa n.l. 6 km.
ps. fotos folgen straks, trage internetverbindig

Auch dieses Jahr wieder…Wintercamping in Mauterndorf und liebe Wintersportgrüsse !

Bei eisiger Kälte von minus 11 C fahren wir mit unserem Wohnmobil noch vor dem Sonnenaufgang in die Berge nach Österreich. Nach einem unerwarteten Zwischenstopp in den Niederlanden fahren wir weiter ohne Hindernisse. Leichter Schneefall, wir übernachten in Sulzemoos gelegen an der A8 kurz vor München. Mit dem Schneeschieber schafften wir uns einen sicheren Weg zum Wohnmobilstellplatz auf dem Betriebsgelände des Mega Stores „Freistaat“ (www.DerFreistaat.de ). Am nächsten Morgen lacht die Sonne nicht nur unterwegs sondern auch auf dem Campingplatz in Lungau.
Inzwischen stehen wir schon wieder 6 Tage auf dem Campingplatz (http://www.camping-mauterndorf.at/ ), 5 Tage herrlich schigelaufen in der Schiregion Mauterndorf, Aineck und Katschberg mit idealen Schnee und ausgezeichneten Pisten.
Übrigens, auf dem Aineck findet man die sogenannte „A1“ – die längste Schipiste von Europa mit 1,6 km Pistenkilometer!
ps. mehr Fotos folgen, schwache internetverbindung

• 23 Januari 2013 - 10:47

Die Waldbewohner:

Hallöchen Wintercamper,
    da habt ihr ja richtiges Winterwetter erwischt. Noch viel Spaß bei der Abfahrt.
    Seid vorsichtig und fahrt nicht zu schnell. Lars hatte einen Skiunfall und liegt im
    Krankenhaus in Bozen. War ganz schön heftig, wird wohl noch eine Woche dort
    bleiben müssen.
    Grüße aus dem Winterwald senden Euch
    Brigitte u. Wolfgang

• 23 Januari 2013 - 11:21

Christine Pfaff:

hallo hr Schneehasen,

wünsche Euch eine schöne Zeit. Bei uns liegt auch sehr viel Schnee und wir müssen nicht in den Schnee fahren. Habe das Video von Nici mir angeschaut, goldig.
    Also eine schöne Zeit und wir hören wennIhr wieder zu Hause seit

ganz liebe Grüße

Christine und Peter

• 23 Januari 2013 - 13:53

Marjolein:

Heel veel plezier en noog een fijne vakantie. Als jullie terug zijn moeten wij maar weer eens telefoneren. Bij ons is alles prima.
    Hartelijke groetjes.
    Marjolein en de kinderen

• 23 Januari 2013 - 20:07

Hans En Krientje:

Hallo vakantiegangers.

Het ziet er heel mooi uit op de foto,'s we zijn jaloers op jullie.
    Aan sneeuw hebben we hier ook geen gebrek maar het is hier wel koud.
    Nog fijne ski dagen toegewenst.
    Groetjes Hans en Krientje

• 23 Januari 2013 - 20:26

Patrick, Nikki En Sandra:

Haalo, zie er weer prachtig uit, ben jalours, moet zeggen de sneeuw hier is ook leukmaar hier voelt het echt koud. Hopelijk kunnen we van het weekend nog even schaatsen, dan is het hier weer over met de winter, zegt men. Veel plezier nog

• 23 Januari 2013 - 21:36

Rita Westerweele:

Hoi Steffi,

Heel leuk weer van jullie te horen. Prachtige foto's, ziet er goed uit. Geniet ervan.
    Hartelijke groeten en nog veel plezier..

• 25 Januari 2013 - 18:45

Jos En Elly:

hallo eiskaninchen, veel skiplezier gewenst uit het koude NL. Als jullie terug zijn is de sneeuw weer weg.

Gr. en we moeten snel weer een glas gluhwein drinken