Steffi + Gerrit Australie 2009-September/Oktober - Reisverslag uit Sydney, Australië van steffimodla - WaarBenJij.nu Steffi + Gerrit Australie 2009-September/Oktober - Reisverslag uit Sydney, Australië van steffimodla - WaarBenJij.nu

Steffi + Gerrit Australie 2009-September/Oktober

Door: Gerrit & Steffi

03 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Deutscher Text weiter unten!

Hartelijke groeten vanuit Queensland, Sunshine Coast, zenden Gerrit & Steffi

Vanuit Amsterdam vertrekken wij naar Brisbane met overstappen in Singapore.
Na een nachtje slapen reizen we verder per auto naar ons geliefde Fraser Island, het grootste zandeiland van de wereld. Ook dit jaar staan we weer oog in oog met de dingo. Geen wonder ook, want we hebben wijting en tailor aan de haak. Deze zelf gevangen zoutwatervis is altijd weer een delicatesse op de BBQ.
Op tijd weer terug in Brisbane vieren we de 90ste verjaardag van tante Lenie, wat is zij nog steeds een vlotte dame van de wereld!
Ben je in Brisbane,is een Brisbane-River-trip met Jo’s groene kano een must in een rustgevende natuur met pelikanen in de bomen, sea eagles in de lucht en sharks en catvissen in het water.
Na 4 uur met de auto naar het noorden langs de oostkust van Queensland vinden we een prachtig hotel in Hervey Bay direct aan zee. Van hieruit gaan we met een heel snelle catamaran motorboot op zoektocht naar walvissen welke van hieruit weer terug gaan met hum kalfjes naar de Zuidpool. Ja hoor, het is geweldig deze wilde waterreuzen bij hun dans in de zee te mogen beleven.
Op 8 oktober gaan we nog 2 dagen naar Singapore en op 11 oktober zijn we weer thuis.

Herzliche Grüße aus Queensland, Sunshine Coast, senden Gerrit & Steffi

Ab Amsterdam fliegen wir via Singapur nach Brisbane.
Eine Übernachtung in Brisbane und weiter geht es per Auto zu unserer Lieblingsinsel „Fraser Island“, der größten Sandinsel der Welt. Auch diesmal schauen wir in die grünen Augen der Dingos . Kein Wunder, denn wir stehen mit unserer Angel im Pacific Ocean und am Haken zappeln Whiting en Tailor, was eine echte Delikatesse auf dem Grill ist.
Zurück in Brisbane feiern wir den 90. Geburtstag von Tante Lenie. Wie immer ist sie eine flotte Dame von Welt!
Zu Brisbane gehört auch ein Brisbane-River-Trip in Jo’s grünem Kanu in einer beruhigenden Natur mit Pelikanen in Bäumen, Seeadler am Himmel und Haie und Catfische im Fluss.
Nach 4 Autostunden (100 km/h) in nördlicher Richtung entlang der Ostküste von Queensland finden wir ein sehr schönes Hotel direkt am Strand van Hervey Bay. Mit einem schnellen Katamaran- Schiff suchen und finden wir Wale mit ihren Kälbern zwischen Hervey Bay und Fraser Island. Erst zum Jahresende ziehen sie weiter zurück zum Südpol.
Am 8. Oktober fliegen wir wieder zurück mit 2 Tagen Zwischenstopp in Singapur.

• 03 Oktober 2009 - 15:50

Hans En Krientje:

Mooi reis verslag het ziet er heel mooi uit prachtige foto's hier regent het en waait het zeer hart groetjes hans en kriente veel plezier nog

• 03 Oktober 2009 - 18:40

Sandra:

Heerlijk, ook hier genieten wij zeker van het weer. 16graden met lekker veel wind, en af en toe regen ... Maar ja nog een weekje. geniet er maar nog lekker van. Patrick,Sandra en Nikki en haarige vriend

• 04 Oktober 2009 - 07:06

Joop & Annemiek:

Hallo Aussies,
    Wat een mooi land ziet er goed uit. Geniet ervan want voor dat je het weet is het weer voorbij.
    Groeten Joop en Annemiek.
    PS: Wie heeft die vis van de haak gehaald?? Gerrit of jij Steffie
    :-)

• 04 Oktober 2009 - 08:20

Angeline:

Dat ziet er mooi uit en lijkt me geweldig zo dicht bij zo'n grote walvis te zien.geniet en tot half oktober, Angeline

• 04 Oktober 2009 - 17:07

Hans En Wil:

Jullie zien nog eens wat van de wereld. Fantastisch! Geniet er maar van. Kom weer gezond terug. Groetjes van Hans en Wil

• 05 Oktober 2009 - 05:05

Rina :

hoi Steffie en Gerrit

ziet er prachtig uit daar. geniet er van!!

groetjes

• 05 Oktober 2009 - 05:05

Rina :

hoi Steffie en Gerrit

ziet er prachtig uit daar. geniet er van!!

groetjes

• 05 Oktober 2009 - 07:53

Ruud:

Mooie plaatjes zeg, om jaloers op te worden, geniet er nog even flink van, golfen doen we de rest van het jaar wel.

Groetjes en nog "viel spass"

• 06 Oktober 2009 - 10:36

Marjolein En Carsten:

Hallo Ihr Lieben,

geniesst die schloene Zeit "Down Under". Nächste Woche fahren wir ein paar Tage in den Urlaub nach Limburg. Habt noch eine schoene Reise.

Liebe Gruesse bis bald.
    Marjolein, Carsten, Marijke en Janina

• 08 Oktober 2009 - 10:35

Richard:

het word nu tijd dat jullie in azië gaan wonen , kunnen we een keer met jullie al dat moois daar gaan bekijken en het scheelt een hoop heen en weer gereis voor Gerrit, die houdt daar tenslotte al jaren vakantie!, geniet en kom veilig terug.

• 09 Oktober 2009 - 06:53

Dominique:

Wow wat ziet het er allemaal verschrikkelijk mooi uit zeg! Klinkt wel heel erg leuk allemaal!
    Geniet er nog maar lekker van en als je terug ben kom ik wel eens bakje thee doen bij de rpex om alle verhalen te horen!
    Groetjes!

• 09 Oktober 2009 - 07:31

Elya En Nicoine:

Wat geweldig klinkt dit. We zitten weg te kwijnen bij deze mooie plaatjes.
    Hier alles goed!
    Geniet nog even lekker en lieve groet van het RPEX management ;)
    Nicoline en Elya