Winter in Mauterndorf 2007 - Reisverslag uit Mauterndorf, Oostenrijk van steffimodla - WaarBenJij.nu Winter in Mauterndorf 2007 - Reisverslag uit Mauterndorf, Oostenrijk van steffimodla - WaarBenJij.nu

Winter in Mauterndorf 2007

Door: Gerrit & Steffi

21 Maart 2007 | Oostenrijk, Mauterndorf

Deutsche Grüsse unter dem Text!

Hartelijke groeten vanuit een wit Oostenrijk zenden Gerrit & Steffi

Camping Mauterndorf, zo heet de 4-Sterren Campingdorado binnen het hart van Lungau. De 2003 nieuw verbouwde Camping op 1100 meter is te vinden aan de lift van het wandel- en skigebied Grosseck.Speiereck.
Op vrijdag zijn wij voor de spits vertrokken en waren al tegen 18.00 uur op plaats van bestemming. Zaterdag en zondag zaten we hier in Mauterndorf www.camping-mauterndorf.at op de camping nog in de zon met alleen een T-shirt aan, maar maandag kwam de winter terug en het kwik kelderde ca 20 C graden naar beneden. Sinds maandag is er 80 cm sneeuw gevallen! Wij hebben heel veel plezier met het skiën in de “Tiefschnee” en ook op de perfect prepareerde pistes van Lungau met 41 Lifte en 220 km Pistenkilometer (o.a. Katschberg- Aineck www.katschberg.at ; Mauterndorf).

Herzliche Grüße aus einem weißen Österreich senden euch Gerrit & Steffi

Camping Mauterndorf, so heißt das 4-Sterne Campingdorado im Herzen des Lungaus. Der 2003 neu errichtete Campingplatz auf 1100 Meter liegt direkt an der 8er-Kabinenbahn des Wander- und Schigebiets Grosseck.Speiereck.
Vergangenen Freitag sind wir vor dem Berufsverkehr losgefahren und erreichten schon um 18.00 Uhr unseren Urlaubsort, den Campingplatz Mauterndorf www.camping-mauterndorf.at . Am Sonntag saßen wir noch im T-Shirt vorm Wohnmobil in der Sonne. Doch am Montag kam der Winter zurück und das Quick rutschte um 20 C Grad herunter. Seit Montag sind 80 cm Neuschnee gefallen, sodass wir uns herrlich im weißen Gold tummeln konnten. Aber auch auf den perfekt präparierten Pisten von Lugau mit 41 Liften und 220 km Pistenkilometer (u.a. Katschberg-Aineck www.Katschberg.at ; Mauterndorf) können wir uns herrlich austoben.

• 21 Maart 2007 - 22:17

Ruud:

Echt verse Sneeuw, jullie zijn echte "Lucky Birds",

veel plezier en doe voorzichtig

• 21 Maart 2007 - 22:24

Angeline:

wat een verschillen in temperatuur en sneeuw.
    fijn voor jullie dat er genoeg is gevallen om lekker te kunnen skien.
    hou alles heel en tot gauw, angeline

• 22 Maart 2007 - 08:03

Lenny:

Weer op vakantie?? Heerlijk hoor! Zon en sneeuw zie ik, toch niet ingesneeuwd hoop ik? Geniet er maar heerlijk van. Liefs,

• 22 Maart 2007 - 08:33

San En Pat:

He vakantiegangers, gaat goed he daar? En gaan jullie met Pasen weer? Kom maar goed weer heelhuids terug. Ik geloof dat ze voor vrijdag weer wat sneeuw opgaven?. Doei Sandra

• 22 Maart 2007 - 15:49

Jan Houtman:

fijn dat jullie weer sneeuw hebben ! Wij hebben donderdag vorige week daar in de buurt geluncht op de terugweg van italie en het was daar bloedheet en geen spetter sneeuw!veel plezier samen en als je weer thuis ben bel even mischien kun je mee naar de filmclub! Ik ga ook over op computermontage dus kun je me wat leren veel plezier en weinig alcohol gewenst! Ja en Ellen

• 22 Maart 2007 - 20:26

Hantjens En Krie:

halo luitjes,
    het ziet er zeer goed uit jullie treffen het zeer goed veel plezier nog en kom heel thuis