Grüße/groetjes van Gerrit & Steffi Stavanger 2012 - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van steffimodla - WaarBenJij.nu Grüße/groetjes van Gerrit & Steffi Stavanger 2012 - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van steffimodla - WaarBenJij.nu

Grüße/groetjes van Gerrit & Steffi Stavanger 2012

18 Augustus 2012 | Noorwegen, Stavanger

Deutsche Grüße weiter unten!

Heel lieve groetjes vanuit Scandinavië zenden Gerrit & Steffi

Ook is het nog zo mooi weer in Hellevoetsluis, ons kan niets tegenhouden, wij gaan toch op reis! Even flink gas en we staan al op ons 1e tussenstop, Wohnmobilpark Ostsee am historischen Gasthof Grüner Jäger in Eckernförde. Ook hier lacht de zon met nog steeds hoogzomerse temperaturen en snel is het naar onze zin, op de golfbaan, fiets of lekker lui voor de camper met een boekje. Bij onze volgende stop in Hirtshals (Denemarken) zorgt de wind voor afkoeling. Paar uurtjes varen we met de Color Line naar de overkant Kristiansand (Noorwegen) en voor het donker worden zitten we al in onze camper op de stadscamping Mosvangen aan een meertje midden in het bos van Stavanger. De fiets is het ideale vervoersmiddel hier, binnen paar minuten naar de beurs of naar stadcentrum met gezellige cafés, restaurants en leuke shops. Alles is hier duur ook tanken doe je niet onder de 2 euro voor benzine. Na afloop van de beurs willen we de vele mooie Fjorden boven Bergen verkennen en op 10 september zijn we weer thuis.

Viele liebe Grüße aus Skandinavien

Ach wenn die liebe Sonne für hochsommerliche Temperaturen in Hellevoetsluis sorgt, lockt uns die Ferne! Fuß aufs Gas und schon haben wir unsere erste Etappe erreicht, der Wohnmobilpark Ostsee am historischen Gasthof Grüner Jäger in Eckernförde. Auch an der Ostseeküste ist es noch Hochsommer und wir genießen jeden Moment ob auf dem Golfplatz, während der Fahrradtour oder herrlich vor dem Wohnmobil entspannen mit einem Buch. Die nächste Station ist Hirtshals (Dänemark), ein Campingplatz auf Laufabstand zur Color Line. Inzwischen hat der Wind für Abkühlung gesorgt. Im Windschatten des Campers genießen wir die weite Aussicht aufs Meer. Wir fahren nur wenige Stunden mit der Color Line und erreichen Kristiansand (Norwegen) und noch bei Tageslicht den Campingplatz Mosvangen, gelegen am See mitten in Stavanger. Mit unserem Fahrrad sind wir in wenigen Minuten beim Messegelände, den geselligen Restaurants und vielen Shops. Die Preise hier sind weniger schön sogar fürs Benzin reichen keine 2 Euro/Ltr. Nach getaner (Messe-)Arbeit machen wir die herrliche Umgebung von Bergen mit den vielen Fjorden unsicher. Am 10. September sind wir wieder zuhause.

• 30 Augustus 2012 - 14:43

Bechtum Hans En Krientje:

We zijn jaloers op julie het ziet er goed uit fijne vakantie nog en geniet er van
    Groetjes Hans en Krientje

• 30 Augustus 2012 - 14:59

Henk Bäcker:

He lui
    Geniet er maar heerlijk van hoor liefs Henk

• 30 Augustus 2012 - 15:09

Jos En Elly:

hallo vakantiegangers, groetjes uit een zonnig Hellevoetsluis. Veel plezier in het kleurrijke Noorwegen met zijn mooie natuur. Wij zoeken zaterdag de Canarische zon weer op. Tot ziens

• 30 Augustus 2012 - 16:07

Sandra:

Ha die luitjes,

wat een mazzel, wij maar werken hier en jullie weer eens genieten, maar nog even wachten en dan mogen wij eindelijk op vakantie...
    In iedergeval ga ik maar weer lekker aan het werk....

Groetjes Patrick, Sandra en Nikki

• 30 Augustus 2012 - 16:46

Marion Und Bernd:

Da sind die Campingfreunde aus Mauterndorf.
    Müssen wir nun noch holländisch schreiben lernen .

Viele Grüße Marion

• 30 Augustus 2012 - 20:09

Marjolein:

Hoi,

ik wens jullie nog veel plezier. Wij gaan hier weer gewon naar school en naar werk, dus geniet er maar van.

Groetjes
    Marjolein, Marijke en Janina

• 31 Augustus 2012 - 04:13

Jan En Ellen Houtman:

Halo Gerrit en Steffie we hopen dat je weer een mooie film maakt want nu win je zeker de eerste prijs met zulke landschappen! Hier in SRi La ka gaat het lekker het huis schiet al aardig op maar we hebben denk ik weinig tijd over om te fietsen .Als we er niet bij zijn gaat het mis dus helaas.Maar het is echt heel dankbaar werk de familie is zo blij elke dag zeggen ze dat het net is of het een droom is .We wensen jullie verder een fijne en veilige reis verder en mooi weer Ellen en Jan

• 31 Augustus 2012 - 10:37

Christine Pfaff:

hallo meine liebe Steffi, wünsche Dir und Gerit eine wundervolle Zeit.

liebe Grüße Pfäffi

• 31 Augustus 2012 - 11:43

Waldbewohner:

Hallöchen Ihr Weltenbummler,

vielen Dank für den Reisebericht und die Fotos. Wir haben garnicht gewußt, daß Ihr auch Enten und Gänse züchtet. Kommen die Weihnachten auf den Tisch?
    Das Allerneuste von Peggy, Rajko und Edgar! Die kleine Familie wird, wenn alles gut geht, ab
    nächstes Jahr zu 5. sein! Wir werden dann plötzlich 3 Enkelkinder haben.
    Na das kann was werden, bloß gut das Brigitte den Laden nicht mehr hat.

Viele Grüße aus der Heide senden Euch Brigitte u. Wolfgang

• 09 September 2012 - 10:58

Tosca Hiep:

Leuk van jullie een berichtje te ontvangen. Jullie kunnen nu gaan wanner jullie willen een vrij gevoel.
    geniet maar lekker.Veel plezier samen.Groetjes van Tosca en Hans

Tags: camperreis